Sopor och slam Orust

Vi har ett uppdrag att hantera avfallshanteringen för Orust kommun fram till och med 31/1-2021, därefter fortsätter vi att hantera slamsugning och containrar. För mer info scrolla ner till nästa stycke. Du är alltid välkommen att höra av dig till oss om du har frågor kring ditt abonnemang, om du ska flytta eller budad slamtömning. När det gäller uppehåll och dispenser ska du höra av dig till Orust Kommun som har ansvar för detta. Mer information om avfall och återvinning hittar du på Orust Kommuns hemsida, klicka här. För information kring GDPR kopplat till detta uppdrag klicka här.

 

Hej på er Bästa kunder


Vi har nu haft ansvaret för avfallshämtningen åt er privatkunder på uppdrag av Orust Kommun i 7 år.
Orust kommun har haft en ny upphandling där valet föll på en annan entreprenör. Det innebär att från och med den 1/2–21 så kommer vi inte att ansvara för avfallshämtningen längre.

Kundtjänsten, som vi har bemannat, har kommunen beslutat att hantera med egen personal i kommunhuset from den 1/2 -21.

För er som idag har ÅV-säcken vill vi uppmärksamma er på att vi inte hämtar någon säck efter den 31/1–21 då denna tjänst avslutas. Har ni tömning i januari tidigt på månaden så upphör den därmed redan i samband med den tömningen.

Det finns även ett politiskt beslut om att hela ÅVC mottagningen på Timmerhult ska stänga den 31/1-21, kommunen hänvisar därefter alla till Månsemyr.

Vi på Fraktkedjan kommer dock fortsätta precis som vanligt med slamsugning och våra containrar samt, så klart, allt det övriga vi har att erbjuda i STO-området.

Vi vill här samtidigt passa på att önska alla våra kunder en riktigt God Jul o Gott Nytt År!

              

 

 

HÄMTNING

Alla hushåll har ett personligt hämtningsschema som visar vilka dagar vi tömmer ditt avfall. Beroende på vilket hämtningsintervall du har valt visas hämtningar upp till 52 veckor fram från nästkommande vecka.  

Vill du se ditt hämtningsschema skriver du in din fastighetsbeteckning i fältet nedan(tex Timmerhult 2:11). Klicka på länken som så visas ditt schema i PDF-format (Du behöver ha programvaran Adobe Reader installerad på datorn eller läsplattan. Programmet är gratis och kan laddas ner från internet.) 

Hämtschema

Ange din fastighetsbeteckning nedan för att ladda ner ditt hämtschema.
(Tex Timmerhult 2:11 eller Morlunda Bua 2:60)

Har du inte tillgång till en dator är du välkommen att kontakta vår kundtjänst. De hjälper dig att skriva ut och skicka ditt hämtningsschema. Ring 0304-305 00

Våra telefontider är: 

Måndag kl. 07.00 - 16.00
Tisdag kl. 08.00 - 16.00
Onsdag kl. 07.00 - 16.00
Torsdag kl. 07.00 - 16.00
Fredag kl. 08.00 - 16.00

Lunchstängt kl. 12.00 - 13.00 
Dag före helgdag stänger växeln kl. 12.00 

För akuta slamärenden övrig tid vänligen ring Tel: 0706-57 21 31

 

För frågor kring inbetalning och ekonomi ring Tel: 031-88 78 19

En påminnelse till er som fastighetsägare om vilka bitar som ni ansvarar för när ni beställer våra tjänster.


  • Hålla vägarna farbara för renhållnings- och slambilen så de kommer fram året runt
  • Kör- och gångvägar till sopbehållare, tankar och brunnar vintertid skall snöröjas och sandas
  • Möjliggöra för bilarna att komma fram och kunna vända
  • Att se till så träd, sly och grenar inte hindrar framkomligheten för våra fordon
  • Att se till så det finns fri höjd på 4 m och fri bredd på 4,5 m fram till sopbehållarna
  • I de fall som vägen fram till sopbehållaren inte är farbar sker tömning vid nästa tillfälle. Sopkärlen skall  placeras med handtagen utåt. Säckar får väga max 15 kg.

 

Vanliga frågor

Här kan du få svar på de vanligaste frågorna kring din sop- och slamhämtning.

Dataskyddspolicy