Att vara en åkare inom Fraktkedjan innebär att man ställer upp på våra värderingar och höga krav på service och kvalitet i allt vi gör. I gengäld arbetar vi hårt för att våra åkare ska arbeta på schyssta villkor. Tillsammans medverkar vi till att förbättra villkor och vår gemensamma miljö.
Våra delägare är vår viktigaste tillgång. Därför är vi ständigt på jakt efter nya som kan hjälpa oss att utvecklas ytterligare. Hos oss tar du plats i ett offensivt lag med stora tillväxtambitioner.I vår delägarhandbok står allt som du behöver veta om Fraktkedjan, vad du kan förvänta dig av oss och vad vi förväntar oss av dig. Här kan du ladda ner vår delägarhandbok.
Många funderingar och frågor kan dyka upp när man väljer att bli en åkare som är en del av en större organisation.
VI hoppas kunna ge svar på de vanligaste funderingar som kan dyka upp. Om ni inte får svar via dessa frågor är ni hjärtligt välkommen att ta kontakt med oss så skall vi svara så gott vi kan.
Det är cirka 130 åkerier kopplade till Fraktkedjan
Vi arbetar utifrån olika segment med utgångspunkt på distribution och anläggning. Inom distributionsverksamheten kör vi industri- och specialtransporter, kyl & Frystransporter, styckegods.
Inom vårt anläggningssegment kör vi transporter inom betong, sopor & slam, kran, asfaslt, vinter och schakt med mera.
Vi på Fraktkedjan har fördelaktiga avtal som våra delägare får ta del av gällande diesel, försäkringar, arbetskläder, inköp av fordon med mera.
Man är en del av oss och representerar Fraktkedjan när man utför sina uppdrag. Som åkare investerar man i en aktiepost som gör en till delägare av företaget. Lackering av bilen skall vara enligt vår profilmanual om inte den är kopplad till kunden.
Vi samarbetar ihop kring många olika frågor för att få ett så bra samarbete som möjligt.
Ja det kan man absolut, vi arbetar tillsammans och då sker uopdraget via Fraktkedjan. Det är inte möjligt att som delägare utföra uppdrag vid sidan Sitt åtagande. Det kan anses vara konkurrerande verksamhet och inte enligt vårt Transportörsavtal.